Laatste weekje Masterton - Reisverslag uit Waikanae, Nieuw Zeeland van Gerbert Kuijt - WaarBenJij.nu Laatste weekje Masterton - Reisverslag uit Waikanae, Nieuw Zeeland van Gerbert Kuijt - WaarBenJij.nu

Laatste weekje Masterton

Door: Gerbert

Blijf op de hoogte en volg Gerbert

15 December 2012 | Nieuw Zeeland, Waikanae

15-12-2012 22:30

Hallo allemaal,

In tegenstelling tot vorige week was het weer de afgelopen week heerlijk!! Veel zon gezien en dat kwam goed uit want we zijn maandag met een hele club naar Castlepoint Beach geweest. Ik ben eerst even met Nick de Castlepoint Rock opgeklommen. Vanaf daar hadden we een prachtig uitzicht over de baai met de vuurtoren van Castlepoint.
Toen we weer beneden waren zijn we met z’n allen naar de grotten onder de vuurtoren gelopen. Nou ja gelopen, het was een heel geklauter over de rotsen om er te komen. En op de slippers gaat dat niet zo heel makkelijk… Maar het was de moeite waard. We hebben nog zeehonden gezien.
Daarna was het tijd om te gaan eten. Dus de bbq werd aangeslingerd. We hebben heerlijk gegeten en daarna hebben we een kampvuur gemaakt waar we nog een poos bijgezeten hebben totdat het tijd werd om naar huis te gaan.

Dinsdagmiddag heb ik bij Nick gegeten en daarna zijn we de koeien gaan melken. Dat was weer heel leuk. Hij heeft even foto’s gemaakt van boer Kuijt dus bekijk het resultaat maar even. Daarna even een heerlijk biertje gedaan op de veranda van Nick’s huis. Hij komt uit Rijssen dus het was uiteraard een Grolsch ;) Wat een relaxed leventje hè!

Woensdag was het dan tijd om op kamp te gaan. Ik werd om 6.30 al opgehaald dus geen tijd om uit te slapen… Er gingen zo’n 35 mensen mee en we gingen met de bus naar El Rancho in Waikanae. Dat ligt aan de oostkust, ongeveer 2 uur rijden van Carterton.
Het kamp had als thema ‘The digital world, is it your world?’ We hadden dagelijks onderwerpen over dit thema die we behandelden en in groepjes bespraken. Dit werd afgewisseld met allerlei activiteiten zoals, volleyballen/voetballen op het strand, zwemmen, soort zeskamp, houtsculpturen maken op het strand en een kampvuur. Vrijdagmiddag zouden we naar Wellington gaan om te gaan zeilen in Wellington Harbour maar het waaide te hard dus dat kon niet doorgaan. Daarom zijn we gaan bowlen. En ik had gewonnen dus dat was wel goed van die Dutchie ;)
Onderweg even pizza gegeten en toen we ’s avonds bij de kerk aankwamen stond daar een heerlijk dessert voor ons te wachten met pannenkoeken en ijs. (ze eten hier ijs op een pannenkoek…) Dat was het einde van een zeer geslaagd en gezellig kamp!

Vandaag heb ik even een beetje een route uitgestippeld voor de komende twee weken. Maandagmiddag om 14:30 hoop ik met de ferry van Wellington naar Picton te gaan. Dat is een tocht van een uurtje of drie en ik heb al even een backpackers hostel in Picton geregeld voor de nacht. Dus dan ben ik weer even voor een paar weekjes backpacker!

Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties en ik hou jullie op de hoogte!!

Groetjes de kiwi

• 15 December 2012 - 10:57

Arita:

Hey!

Zo, dat kon nog net even voor 12 uur he... haha...
    Maar zo te zien aan de foto's op facebook (ik zie bij dit bericht helaas nog geen foto's) hebben jullie het wel leuk gehad!
    Hier is het trouwens ook heerlijk weer! Alleen een paar graadjes kouder en wat druppeltjes natter...
    Je hebt ze natuurlijk wel even verteld dat jij als dutchie vaker gaat bowlen en dat dat dus echt niet zo moeilijk meer is...
    Je kan hier ook pannenkoek met ijs krijgen hoor! Helemaal niet moeilijk. Je haalt een pak pannenkoekenmix bij de supermarkt, wat melk en eieren erdoor, dan bak je een overheerlijke pannenkoek. Dan loop je naar de diepvries, haal daar een pak ijs uit en doe dat op de pannenkoek. Voila! guten appentit... alsof je in New Sealand bent... ;))

Tot het volgende verslag...

Bye

• 15 December 2012 - 15:01

Evert & Eline:

Heeeee vakantieganger ;-)

Wat leuk om weer een verslag van je te lezen en wat een gave foto's van het strand en de rotsen, super.
    Haha en boer Kuijt nog op de foto, leuk hoor!
    Je vermaakt je daar wel zo te lezen en te zien ;-)

Dus je hebt het gezellig gehad met dat kamp, vanalles gedaan..
    Als je straks terug bent, kun je wel Olympisch Kampioen worden in allerlei sporten ;-)

We spreken je snel weer.
    Fijn weekend verder!

Greets Evert & Eline

• 15 December 2012 - 22:27

Opa En Oma:

Dag Gerbert,

Wat een mooie natuur, echt prachtig.
    Nu zie je wel dat er nog boerenbloed door je aderen stroomt
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.

Groeten van opa en oma

• 17 December 2012 - 19:25

Tante Helma:

Ha Gerbert, Nou...dat ziet er allemaal prima en relax uit:) Hebben ze daar geen kapper? Op de laatste foto zie je er behoorlijk wild uit....haha of zitten er koeievlaaien ingesmeerd? Geniet nog een paar weken en dan gaat de volgende Kuijt... Groetjes van Ome Jan, tante Helma en Willianne

• 18 December 2012 - 21:16

Egbert:

heey Gerbert,

Zo te zien heb je het aardig naar je zin in Nieuw-Zeeland. Mooie foto's ook. Je bent trouwens wel sportief:)
    Als ik die verhalen lees begin ik bijna te denken dat je er blijft wonen:)
    Veel plezier nog en fijne vakantie verder.

De groeten uit Elspeet van Egbert Kuijt.

• 23 December 2012 - 18:04

Eric:

Hallo Gerbert,

Hierbij even een berichtje vanuit het regenachtige Nederland.
    We zijn weer helemaal op de hoogte hoe het met je is, zo te horen heb je het goed naar je zin.
    De terugkomst naar Nederland begint alweer in zicht te komen.
    We wensen je voor deze week alvast een fijne kerst toe en een goede jaarwisseling in Down-Under.

Groetjes Eric Jannette Claudia en Rick