Nog een weekje Masterton - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Gerbert Kuijt - WaarBenJij.nu Nog een weekje Masterton - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Gerbert Kuijt - WaarBenJij.nu

Nog een weekje Masterton

Door: Gerbert

Blijf op de hoogte en volg Gerbert

08 December 2012 | Nieuw Zeeland, Masterton

08-12-2012 23:30

Hallo allemaal!!!

Weer even bericht uit een regenachtig Masterton! Dus de ‘regenton’ is aardig van toepassing…;) Jullie denken natuurlijk: die Gerbert zit daar lekker van de zon te genieten en wij zitten hier in de sneeuw! Maar het weer was de afgelopen week niet zoals ik gewend was in Gisborne. We hebben maandag en dinsdag droog weer gehad maar de rest van de week heeft het best aardig geregend en hard gewaaid. Maar vandaag was het alweer wat beter. Ik heb de zon al weer gezien en de berichten voor de komende dagen zijn weer mooi!

Maandag en dinsdag heb ik gewerkt bij Theo van de Put zoals ik al geschreven heb in mijn vorige verslag. Woensdag was ik vrij dus ben ik even de omgeving aan het verkennen geweest. Even in Masterton, Carterton en Greytown geweest.
Woensdag was het natuurlijk 5 december! En ik had helemaal niet aan Sinterklaas gedacht. Maar er zijn hier nog meer Nederlanders die er tijdelijk zijn en er wonen veel oud-Nederlanders natuurlijk en die hadden er wel aan gedacht!! Dus ze vroegen of ik Sinterklaas kwam vieren bij oud-Nederlanders met een heel stel anderen. Dat vond ik natuurlijk wel een goed idee! Dus woensdagavond hebben we lekker pepernoten en speculaas gegeten. Allemaal zelfgemaakt want de Kiwi’s (zo noemen ze inwoners van NZ) kennen geen Sinterklaas en dus ook geen pepernoten en taaitaai enzo.
Ook waren er een paar die een zwarte pieten-pak meegenomen hadden. Wat een volk hé! Wel lachen hoor! En ze hadden ook nog een grote jutezak met surprises! Dus moesten we om de beurt een surprise uit de zak pakken met een gedichtje erbij die je voor moest lezen voor een andere persoon. Het gedichtje voor mij luidde als volgt:
Lieve Gerbert,
Sint hoorde dat je op reis was
Dus komt geld goed van pas
Wij wensen je veel geluk
Met je tas vol goudstuk
Liefs Sint & Piet
En toen kreeg ik een netje met chocolade-dollars! Haha wel lachen hè!

De volgende dag zou ik gaan werken maar door de vele regen die er gevallen was konden we geen bollen planten. Dus had ik vrij. Maar woensdagavond heb ik kennis gemaakt met Nick ten Bolscher. Hij is net zo oud als ik en zou voor een jaar naar NZ gaan. Maar hij gaat niet meer terug want hij heeft hier verkering gekregen. Schijnt vaker te gebeuren zeggen ze…;) maar Nick werkt op een boerderij waar ze 1600 koeien melken verdeeld over 3 farms. ’s Ochtends melkt hij met iemand anders maar ’s middags alleen. Dus had ik gevraagd of ik een keer mocht komen kijken. Maar ik mocht wel helpen zei hij. Vandaar dat ik hem donderdagmiddag geholpen heb om 380 koeien te melken! Wat was dat gaaf hé!!!! Eerst op de crossmotor naar het land om de koeien te halen en daarna melken in een zwaaimelkstal. De melkput zit dan in het midden en je melkt rij voor rij. Ik hoorde van Erwin dat het zwaaimelkstal heet en hij kan het weten want hij is bezig om z’n melkdiploma te halen. Hè breur!! ;)
Maar ik heb met Nick afgesproken om hem dinsdagmiddag weer te gaan helpen! Dan zal ik misschien wel ff wat foto’s maken.

Vrijdag heb ik niet zoveel bijzonders gedaan. De fam. Paans hebben een pooltafel dus ik ga regelmatig een potje poolen met één van de jongens. Heel leuk!

Vanmorgen werd ik wakker omdat mijn bed heel raar stond te trillen. Ik dacht: wat is dat dan weer? En even later begon het weer helemaal te trillen. Maar het bleek dat we een aardbeving gehad hebben. Het was een beving van 5,8 op de schaal van Richter, ongeveer 20 km ten zuidwesten van Rotorua. Dat is toch zo’n uur of 5 hiervandaan met de auto dus dat was nog geen kleintje.
Vanmiddag ben ik naar John en Ada Geuze geweest. Ik ben met John op de boerderij van zijn buurman wezen kijken die 1000 koeien melkt met een 70-stands carrousel melkstal. Dus dat is ook wel geinig om te zien! Bekijk de foto’s maar. Ik had het net afgesproken vanmorgen dat ik naar hen zou gaan en toen kreeg ik een sms’je van Nick of ik hem wilde helpen met melken…. Dat had ik graag gedaan maar goed je kunt niet alles hè!! ;)
Vanavond zijn we met youth Group (JV) naar de dominee geweest. Daar gingen we volleyballen en voetballen (Nederlanders tegen de Kiwi’s) en daarna naar binnen om te zingen en te zorgen voor de inwendige mens. (niet tegelijk natuurlijk…) Er waren zo’n 30 personen en het was ferrie nais…;)!!

Maandag hopen we met een hele groep jongeren naar Castle Point Beach te gaan. Dan is het natuurlijk wel fijn als de temperatuur een beetje aangenaam is. Maar de berichten zijn goed dus dat zal wel goed komen daar!
En woensdag t/m vrijdag hopen we op kamp te gaan! Dus dat betekent dat de planning voor volgende week ook al weer zo’n beetje rond is!

Ik ben van plan om de week na kamp naar het Zuidereiland te gaan. Ik heb de ferry geboekt voor maandag 17 december en zaterdag de 29e weer terug. Dus dan kan ik ff twee weekjes daar rondtoeren. Het is niet zo lang maar die week daarna moet ik mijn auto alweer in Auckland inleveren dus dan moet ik koers zetten naar het noorden. Ik kom eigenlijk gewoon tijd tekort om alles te zien en te doen wat ik wil zien en doen. Dus misschien moet ik er nog maar een week of 6 bijboeken….;)
Oh ja, ik heb even foto’s gemaakt van mijn verblijf. Kijk maar even dan zien jullie wel dat ik het hier zo slecht nog niet heb...!!

Hartelijk bedankt voor jullie leuke reacties en tot de volgende ronde maar weer!!

Groetjes van de vakantieganger (want zo voelt het wel een beetje)

  • 08 December 2012 - 15:01

    Evert & Eline:

    Hee Vakantieganger,

    Hows life over there?
    Wat leuk om weer even te vernemen hoe het allemaal gaat? Begin je al te wennen aan die kiwi's? Dus als we het goed begrijpen is het niet zo dat het altijd alleen in Nederland maar regent? Hier ist ;-) gruwelijks koud" op dit moment. En jij maar aan het strand liggen...

    Wel lache van dat sinterklaas gedoe daar. Toch nog een beetje Nederlands. Je had uiteraard weer de mazzel dat je nu zo'n eind bij Spanje vandaan zit want nu konden ze je niet meenemen in de zak. (transport te duur) Volgend jaar wordt dus weer uitkijken.

    Als toekomstig biologisch akkerbouwer jezelf dus eerst in de koeienmaterie aan het verdiepen? En is dat ook nog wat? Over dat van: schijnt vaker te gebeuren, mogen we hier wel uit gaan kijken. Als jij daar als vrijgezel rond wandelt weten we niet hoe dat af gaat lopen. Maar ja je bent zelf uiteraard oud en wijs genoeg natuurlijk.

    Qua sport kom je ook niks daar te kort of wel? Wel gaaf om te horen zoveel verschillende dingen: kajakken, surfen, volleyballen, voetballen, poolen. Olympisch Talent Kuijt in de bocht.

    Gave foto's van de melkstal en de rest van het bedrijf. Zou er bijna over gaan denken om ook nog even te komen kijken. Het is dat de de Polo niet zo'n eind wil rijden maar anders.

    Leuke plannen ook al weer voor volgende week. Geniet ervan.
    We horen wel weer.

    Groetjes Evert en Eline

  • 08 December 2012 - 16:53

    Suzan:

    Hallo Gerbert,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Zijn er ook bergen daar of is het landschap vrij vlak? Is het verkeer net zo druk? Rijden jullie daar links? Kun je de zondagse preken al verstaan of luister je met ons mee?
    De sneeuw hier is prachtig om te zien, maar ik vind het wel koud. Is de kerk nu groter dan waar je eerst was?

    goeie zondag! groeten Suzan

  • 09 December 2012 - 13:40

    Stefan:

    Ha vakantieman:)

    Na je verslagen te lezen heb je het goed naar je zin!?:)
    Heel mooi voor je dat je veel ziet en veel tripjes maakt!!
    Veel plezier deze week met je jongerentrip:)

    Groetjes Stefan

  • 10 December 2012 - 16:44

    Annemarie:

    Man, man man,
    Wat vreet jij daar veel uit zeg!
    Het is om jaloers van te worden, gelukkig heb ik ook nog het een en ander in het vooruitzicht.
    Dat maakt dat ik mijn jaloerse gedachtes enigszins onder controle kan houden ;-)

    Daag

  • 10 December 2012 - 20:40

    Ruth En Henrieta:

    Ha Gerbert,

    We hebben even je verslagen gelezen en foto's bekeken, erg leuk allemaal. Er staan alleen een paar verkeerde foto's tussen (JOHN DEERE) haha. Maar je hebt het wel goed naar je zin zo te zien, leuk hoor. Wat een prachtig landschap en dat hele blauwe water, schitterend. Geniet nog even van je tijd daar, je bent al op de helft waarschijnlijk, en dan weer naar dat bibbers koude Nederland. Maar daar hoef je nog even niet aan te denken. Succes verder.

    Groetjes Ruth en Henrieta

  • 11 December 2012 - 22:27

    Anja Dijkgraaf:

    Hé Gerbert,

    best raar om pepernoten te eten als het zomer is....
    Je hebt de zon al weer gezien, lekker joh.
    Hier is het echt winter, veel sneeuw gehad, koud en de verwachting is weer sneeuw.
    Echt overwinteren dus, geniet er maar van.
    Ik wens je een heel goed kamp toe en ik hoop wel weer te lezen hoe het gaat.

    Groet Anja

  • 12 December 2012 - 22:50

    Sjimmy:

    Heej Gerbert,

    Super om te zien man, kon dat sjon deertje daar nog wegkomen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Masterton

Nieuw Zeeland

Even naar de andere kant van de wereld

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2013

Back in Elspeet!!!!!

14 Januari 2013

Back in Auckland

05 Januari 2013

Back in Auckland

31 December 2012

Laatste verslag van dit jaar

24 December 2012

1e weekje South Island
Gerbert

Actief sinds 27 Okt. 2012
Verslag gelezen: 4368
Totaal aantal bezoekers 42237

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 16 Januari 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: