Back in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gerbert Kuijt - WaarBenJij.nu Back in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gerbert Kuijt - WaarBenJij.nu

Back in Auckland

Door: Gerbert

Blijf op de hoogte en volg Gerbert

05 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

05-01-2012 22:00

Hello there!

Zo ik ben weer thuis! Want zo voelt het eigenlijk wel een beetje nu ik weer bij Berend en Ida ben. Toch een soort van ‘thuis’ in NZ. Ik ben gistermiddag aangekomen maar ik zal bij het begin van de week beginnen met m’n belevenissen.

Maandag
Vandaag was het Oudejaarsdag. ’s Avonds zijn we naar de kerk geweest en daarna zijn we met een hele groep naar een paar meiden van de Youth Group thuis geweest. Die mensen zijn oud-nederlanders dus we hadden heerlijke oliebollen! Die hebben we samen met een biertje genuttigd bij een kampvuur in de tuin. Toen was het 00:00 uur en het was tijd voor VUURWERK!!! Niet zoveel trouwens hoor want dat kun je hier niet kopen met Oud en Nieuw maar ze hadden nog een beetje over van 5 november. (dan vieren ze dat erin het verleden een aanslag op het parlement verhinderd is ofzo. Toen ik in Gisborne was hebben we dat op het strand gevierd weet je nog….?)
Omdat een aantal Dutchies gezegd hadden dat ze een Nieuwjaarsduik wilden doen konden we dat gebruiken…. Dus toen hebben we om half 2 ’s nachts nog even een nieuwjaarsduik genomen! Was niet verkeerd. Ik was overigens de enige Dutchie die het water in ging. Die anderen vonden het toch meer iets voor overdag op het strand…. Zou ik ook zeggen als ik het te koud vond…

Dinsdag
Nieuwjaarsdag ’s morgens eerst naar de kerk geweest en daarna hadden we lunch met de hele gemeente bij de kerk. ’s Middags ben ik met 4 Nederlandse jongens die ook in Carterton zijn naar Cape Palliser geweest. Dat is het meest zuidelijke punt van het Noordeiland en daar zijn we naar de vuurtoren geweest en zeehonden gezien. Die zijn daar wel… Honderden! En een hele hoop baby-zeehondjes. Was echt mooi. Had alleen m’n camera niet mee dus voor diegenen die willen weten hoe een baby-zeehond eruit ziet moet maar even Google-en ;)
Daarna was het voor de jongens wel tijd voor een nieuwjaarsduik. Dus die heb ik nog maar even dunnetjes overgedaan. En nu in de zee. Ik dacht: ik wil toch een Nieuwjaarsduik doen. In Nederland is me dat veel te koud maar hier durf ik het wel aan. Het was niet koud dus hebben we de UNOX-muts maar thuis gelaten.
’s Avonds ben ik nog met John en Ada en hun gezin wezen eten bij familie dus dat was een mooie afsluiting was de eerste dag van het jaar.

Woensdag
Ja het was eigenlijk de bedoeling dat ik op Nieuwjaarsdag al zou vertrekken bij John en Ada maar de weersvooruitzichten waren niet echt zomers dus kon ik onderweg toch niet zoveel bijzonders doen. En ik mocht wel een nachtje langer blijven dus dat heb ik maar gedaan.
Dus heb ik vandaag mijn spullen maar gepakt en heb na de lunch afscheid genomen van de fam Geuze. Toen ben ik richting Taupo vertrokken. Aan het eind van de middag was ik in Taurangi (onder Lake Taupo) en daar heb ik maar een backpackers opgezocht omdat ik de volgende dag de Tongariro Crossing wilde doen. Dat is een beroemde wandeling over een vulkaan (Mount Tongariro) die een dag duurt.

Donderdag
Maar vandaag regende en dan is er weinig te zien op de Crossing. Dus de eigenaar van de backpackers raadde het me niet aan om te gaan. Dus ben ik maar naar de Mount Ruapehu gegaan. Die ligt bij de Mount Tongariro in het Tongariro National Park. Daar ben ik opgereden met de auto totdat je niet verder mag (halverwege ofzo). Daar ff gekeken en bakje koffie gedronken en toen ben ik maar weer gegaan. Ik wilde naar de backpackers in Te Kuiti. Als je de naam zo ziet zo je denken dat hier nog verre voorouders gewoond hebben ;)
De backpackers was een mooi plekje. Het was een eindje buiten het dorp maar ik had vanuit mijn kamer een mooi uitzicht over Te Kuiti.

Vrijdag
Weer vertrokken uit Te Kuiti en vandaag was het de bedoeling om in Auckland aan te komen. Maar eerst nog even wat anders… Ik wist dat er een grote loonwerker (met uiteraard mooi materiaal ;)) zit in Te Awamutu, iets ten zuiden van Hamilton. En laat dat nou net op mijn route naar Auckland liggen! Toevallig hè…;)!! Dus aangekomen in Te Awamutu eerst maar even naar een tankstation gegaan om te vragen waar John Austin (de loonwerker) zit. Die wist het niet maar stuurde me naar de Information Center. Daar had ik meer succes. Dus op naar John Austin Ltd! Daar aangekomen voelde ik me direct thuis! Als je de foto’s ziet weten jullie waarom! Maar goed, eerst even naar kantoor en gezegd dat ik uit Nederland kom, bij een loonwerker gewerkt heb in m’n vrije tijd enz. enz. enz. En gevraagd of ik ff rond mocht kijken. Maar één van de planners was zo aardig om me even het bedrijf te laten zien voorzien van tekst en uitleg!! Dat was echt supergaaf!!! Het bedrijf heeft 33 trekkers (bijna allemaal JD), 3 JD hakselaars, 2 JD combines en gigantische machines! Ze planten 4000 ha mais en hakselen 3000 ha. Dus dat is de moeite dacht ik zo. Daarna nog even op kantoor gekeken en de grote baas, John Austin zelf, ontmoet. Ik kreeg nog een visitekaartje van hem voor als ik nog een keer wilde helpen met de oogst of als ik anderen wist. Dus ik moet toch maar een keer terug misschien….;)
Daarna was het tijd om richting Auckland te gaan en om 17:00uur kwam ik bij Berend en Ida aan.
’s Avonds mijn dikke Toyota weer ingeleverd op Auckland Airport dus die ben ik ook weer kwijt.

Zaterdag
Vandaag zijn we met een groep van 10 personen (Finlay en Muriel Cramp uit Gisborne zijn er ook) een lange wandeltocht wezen doen in de Waitekere Ranges. We gingen om 10 uur vanmorgen wandelen en waren ongeveer 17 uur weer bij de auto dus dat was de moeite. Het was supermooi! We hebben mooie watervallen gezien en we moesten een aantal keer door het water heen lopen om de route te volgen. Maar op een gegeven moment moesten we allemaal zwemmen omdat er aan twee kanten rotsen waren. En dan moet je wel even improviseren met 4 of 5 rugzakken die droog moeten blijven omdat er o.a. camera’s inzitten ;) Het was een supermooie ervaring en Ida zei dat ze nog nooit zo’n intensieve tocht gedaan hadden!
Toen we terug waren hebben we even een lekker biertje gedronken met af en toe een duik in het zwembad en daarna heerlijk fish and chips en macaroni gegeten! Dat smaakte prima na zo’n lange dag!!

Maandagmorgen moeten we om 5.30 al naar het vliegveld omdat we om 7.30 de lucht in hopen te gaan naar Australië. Hoe het daar gaat hoop ik jullie volgende week te vertellen…;)

Bedankt voor alle reacties en nieuwjaarswensen!!!
Groeten uit Auckland,
Gerbert


  • 05 Januari 2013 - 11:49

    Je Moeder:

    Ha Gerbert,

    Fijn om weer wat van je te horen.
    Mooi dat je weer bij Berend en Ida bent, doe ze de hartelijke groeten!
    Fijn om te lezen dat je je thuis voelde bij die john deeres, die zijn er nl in Nederland ook genoeg!!!!!
    Bedankt voor je mooie grote kaart, ja hij is aangekomen!
    Je hebt weer van alles beleefd, leuk hoor en nu nog naar Australië.
    We wensen je een goede reis en een goede tijd (al is het niet lang) daar.
    Bedankt voor de foto van de vrachtwagen met neus, ome Arnold zal het geweldig vinden.

    Ik denk dat ik de eerste maanden maar geen macaroni kook!!!

    Het allerbeste maar weer en de groetjes van ons allemaal.

  • 05 Januari 2013 - 12:48

    Suzan Aleman:

    Hallo Gerbert,

    Bedankt voor je mooie kaart.Het is een prachtig land en je hebt er al heel wat van gezien en wij kunnen op onze stoel mee genieten! Volgens mij zal je als je weer thuis mag komen al die mensen , de barbecues en macaroni zo missen, dat je voor allen die je brieven lazen( en terug schreven) een thuis komst party gaat organiseren. Om ons de rest van je foto's te laten zien en je Nieuw- Zeelandse kookkunst uit te laten proberen!
    Goede reis naar Australië en een goede zondag toegewenst!

    Hart.gr. Suzan

  • 05 Januari 2013 - 13:21

    Tante Helma:

    Yes....wij schrijven ons ook in voor die thuiskomst party:) Goed plan. Ik ben bang dat we dan macaroni krijgen....
    Groetjes tante Helma

  • 05 Januari 2013 - 20:26

    Evert & Eline:

    Hááááá Gerbert,

    alderknotsjes wat een wildwest ervaringen daar, gigantisch! ;-)
    Zo te lezen vermaak jij je daar prima.

    Wel apart zeker om oud & nieuw in de zomer te vieren?
    Sportief hoor van die nieuwjaarsduik van je. Nu heb je natuurlijk geoefend en ga je het volgend jaar in Nederland ook weer doen?

    Over dat vuurwerk gesproken, ben je ook nog wezen carbid schieten of kennen ze dat daar niet?

    De natuur klinkt ook allemaal erg indrukwekkend daar. Mooie foto's ook. Echt heel stoer. We beginnen bijna jaloers te worden. Beetje jammer van die loonwerker aldaar. Volgens mij wordt het tijd dat Van Arendonk daar een keer op de stoep staat voor een Fendt. ;-) Dat groen is wel mooi maar die gele velgen hé. Foto's van die mega loonwerker komen die ook nog online?

    Wil jij eigenlijk wel terug naar Nederland? Haha..

    Leuke tijd nog in Australië.
    Veel plezier.

    Greets E & E

  • 08 Januari 2013 - 12:26

    Annemarie:

    Dag Kuiti ;-)

    Voor mijn idee cross je heel Nieuw-Zeeland door, wat een namen en gedoe. Maar 1 ding is duidelijk, jij vermaakt je daar wel.
    Doe nog even rustig aan, veel plezier in Australie, ben je nog steeds in Sydney?
    Nou geniet er van, voorlopig is dit mijn laatste reactie uit Nederland, toch wel bijzonder eigenlijk he ;-)

    Jow

  • 12 Januari 2013 - 18:32

    Pa & Ma:

    Ja we zijn nu echt aan het aftellen hé?
    Geniet nog van het weekend bij Berend en Ida
    en van het warme weer!
    Volgende week heb je een dikke trui nodig hoor!!
    We wensen je nog een goede (laatste) zondag toe in NZ.
    Je zult de preek nu wel helemaal kunnen volgen denk ik zo.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland

Even naar de andere kant van de wereld

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2013

Back in Elspeet!!!!!

14 Januari 2013

Back in Auckland

05 Januari 2013

Back in Auckland

31 December 2012

Laatste verslag van dit jaar

24 December 2012

1e weekje South Island
Gerbert

Actief sinds 27 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1143
Totaal aantal bezoekers 42224

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 16 Januari 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: