Update - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Gerbert Kuijt - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Gerbert Kuijt - WaarBenJij.nu

Update

Door: Gerbert

Blijf op de hoogte en volg Gerbert

17 November 2012 | Nieuw Zeeland, Gisborne

17-11-2012 21:00

Hey mensen!

Deze week was niet zo druk als vorige week. Althans, na werktijd… Want overdag heb ik gewoon gewerkt en ’s avonds een beetje relaxen. Finlay en ik hebben de tafeltennistafel neergezet in de schuur en we spelen bijna dagelijks wel even een potje tafeltennis.

Het weer was de afgelopen week niet echt zomers. We hebben veel regen gehad. Maar goed, dat heb je wel eens vaker in het voorjaar… Ik heb zelfs nog een dag vrij gehad omdat we niks konden doen in de orchard (boomgaard).

Eten
Het eten is goed hier. Niet zo lekker als thuis natuurlijk maar dat kan ook niet ;) !! Van sommige maaltijden heb ik geen idee wat het allemaal is maar goed. Wat ik wel weet is dat ik de afgelopen week meerdere keren tuinbonen gegeten heb… En ik heb Marie even geholpen met tuinbonen plukken in de groentetuin en toen zag ik nog een paar bunder staan. Dus ik ben bang dat ik ze nog wel eens vaker voorgeschoteld zal krijgen… Ze weten inmiddels ook dat ik niet zo gecharmeerd ben van dit soort voer. Dan vragen ze na de maaltijd met een grijns: “Gerbert some more broad beans?” “No thanks…”

Maar ze eten hier wel veel tussendoortjes zoals chocolade repen, koekjes e.d. En dat vind ik op zich niet erg… Ze hebben tegen mij gezegd dat ik mag pakken wat ik wil: “Help yourself Gerbert” dus dat komt wel goed. Jeff en Marie gaan nogal vroeg naar bed (half 10) en Finlay ‘plundert’ dan meestal even de voorraadkast (en ik help hem een handje…) Dus we zaten de afgelopen week ’s avonds om half 11 nog aan de spaghetti uit blik die we even opgewarmd hadden.

JD dealer
Toen ik deze week een dagje vrij was kwam een monteur van de John Deere dealer (natuurlijk hebben ze die ook in Gisborne ;) ) om de trekker een servicebeurt te geven. Dus ik even met hem praten. Hij nodigde me uit om een keer te komen kijken op het bedrijf. Dat is altijd leuk natuurlijk dus dat moeten we dan maar een keer doen.
Er rijdt hier genoeg mooi spul rond! Er zit een akkerbouwer in de buurt die o.a. sla teelt voor McDonald’s. Het is een bedrijf van 8000 hectare groot en ik heb me laten vertellen dat ze zo’n 70 John Deere trekkers hebben… Dus dat is de moeite. Ik heb alleen nog geen 6830 zien rijden. Misschien maaien ze daar het gazon mee….

Caravan
Gisteravond heb ik even mijn caravan een schoonmaakbeurtje gegeven. Even met de stofzuiger erdoor en klaar… Want ik heb vandaag foto’s van mijn keet genomen dus dan moet het er wel een beetje goed uitzien natuurlijk!
Vandaag hebben we onkruid gewied in de tuin en het gras gemaaid. Daarna heb ik even wat foto’s genomen van het huis van Jeff en Marie en de omgeving. Ook heb ik in de orchard even wat kiwi’s op de foto gezet zodat jullie die ook van dichtbij kunnen bekijken.

Vanavond zijn Finlay en ik even naar de bergen rondom Gisborne geweest waar ik wat foto’s gemaakt heb van de sunset at Gisborne…

Bekijk de foto’s maar even dan hebben jullie een idee van waar ik terechtgekomen ben. Iedereen bedankt voor de leuke reacties en see you later!!

Groetjes uit Gisborne,
Gerbert


  • 17 November 2012 - 11:48

    Famjmkuijt:

    Hallo Gerbert,

    Wat is het daar geweldig mooi zeg! Maar eh...die caravan is toch wel alleen om te slapen? Wat ienieminie zeg:) Pas op dat je niet te dik wordt van al die chocola enzo....dan kun je toch beter al die kiwi's opeten denk ik. Daar zitten meer vitamientjes in.

    Hart.gr. ome Jan, tante en Willianne

  • 17 November 2012 - 11:49

    Helma:

    sorry..er moest nog Helma achter tante:)

  • 17 November 2012 - 14:38

    Evert En Eline:

    Hee kerel,

    Goed bezig zo met je weblog. Blijven we toch nog een beetje op de hoogte zo. Dus als ik het goed begrijp ben je een beetje je tennis-skills van eerder weer aan het oefenen? Je wilt toch ooit nog eens een poging wagen om Wimbledon te winnen ofzo? Maar dik voor mekaar daar alles als we het zo lezen. Ook volop ontspanning. Mooi dat je ook kans krijgt om wat van het land te zien naast het werken.

    Dat groen met gele geloof heb je dus nog steeds wel. Ik had al stiekem gehoopt dat je groen met rood terug zou keren maar daar lijkt het nog niet echt op. De discussie die we al zou vaak gevoerd hebben wordt zo natuurlijk nog wel eens bewezen hé. De eerste de beste JD die je ziet en hoppa meteen een service bus erbij. Maar laten we daar nu eens geen ruzie over maken. Wel stoer bussie trouwens. Even bestickering van "De Omslag" erop en mooie bedrijfswagen voor jou ;-) Maar v.w.b. die dealer, maak maar even wat mooie foto's daar, we zijn benieuwd.

    Maar het is dus niet zo dat het alleen in Nederland altijd maar regent benje nu wel achter? Fijn dat ze je goed verzorgen daar en dat je goed te eten krijgt. We zijn benieuwd of je nog een grote jongen mag worden van alle broad beans daar. Euhm, dat je s'avonds laat nog aan het eten bent was je natuurlijk (met zulke vrienden als wij) helemaal niet gewend?

    Die woonkeet van je is ook wel een gaaf ding zeg. Daar mag je wel trots op zijn... Nee mooi caravannetje toch zo voor een tijdje? Daar slaap je dus alleen maar in. Doet ons wel goed om te horen dat je zelfs aant stofzuigen bent. Nooit geweten dat jij dat kon. Je moeder zal blij zijn als ze dat weet.

    Wel heel jobs gave foto's van die zonsondergang daar. Ik dacht altijd dat de zonsopkomst in de polder al iets unieks was maar dat is ook wel echt mooi. Ook al veel nieuwe mensen daar leren kennen?

    Succes maar weer daar en we horen wel weer van je. Ik heb trouwens Skype ook geïnstalleerd dus we kunnen bellen.

    See You.


    Greets Evert en Eline

  • 17 November 2012 - 14:43

    Berthil:

    haaii broer,
    wat een mooi huis zeg!! (jij hebt ook wel een leuk huisje hoor!!)
    van mama moest ik je nog bedanken voor het compliment (van het eten).
    hele mooie foto's in iedergeval!
    van je Grote Broer!

  • 17 November 2012 - 17:48

    Henriko, Alinda En Henrieke:

    Hey broer (oom),

    Soms is het ook wel lekker als je het wat rustiger heb.
    Je vila ziet er goed uit, klein maar knus;-)
    Het schil dat je der alleen hoef te slapen.
    Wat een mooie foto's zeg!!!
    Alleen dat groene/geel doet zeer aan me ogen:-)

    Groeten Henriko,Alinda en een kusje van Henrieke

  • 17 November 2012 - 21:01

    Erwin & Marieke:

    Ha broer,

    Zo te zien heb je het erg naar je zin, aan de andere kant van de wereld tussen de kiwi's!!
    Je slaapplaats is klein maar fijn, maar dat zal vast goed komen!!
    Fijn om te horen dat je goed kunt stofzuigen, dat zullen we even onthouden en als we het goed begrijpen bevalt de Hollandse 'pot' toch beter??!!! :-P

    Wat een leuke/mooie foto's van de natuur daar:)

    We wachten je volgende 'verslag' wel weer af;)

    Groetjes, Erwin & Marieke

  • 17 November 2012 - 23:25

    Suzan:

    Hallo Gerbert,

    Dat zag er weer mooi uit! Die kiwi's zijn toch zeker bijna rijp? Van trekkers heb ik geen verstand, maar de natuur is erg mooi! Het huis en de caravan ook. Kun je de preken een beetje volgen? Ga je daar ook naar catechisatie? Nog een goeie tijd toegewenst!

    Hart.gr. uit een koud, maar mooi(herfstkleuren) Elspeet
    Suzan

  • 19 November 2012 - 11:00

    Arita:

    Hey!
    Ziet er wederom goed uit! Misschien moet je moeder ook iets vaker zeggen: Help yourself, Gerbert! Alleen dan met: Stofzuigen, afwasmachine uitruimen, strijken, ramen wassen enz... Want hier blijkt maar weer: als mannen alleen zijn kunnen ze ineens een heleboel!
    :))
    Succes he... het is hier nu klokslag 2 minuten over 11, dus bij jullie avond... Weltrusten voor zo meteen!

    Groetjes,
    Wietse, Arita en Lauran

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Gisborne

Nieuw Zeeland

Even naar de andere kant van de wereld

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2013

Back in Elspeet!!!!!

14 Januari 2013

Back in Auckland

05 Januari 2013

Back in Auckland

31 December 2012

Laatste verslag van dit jaar

24 December 2012

1e weekje South Island
Gerbert

Actief sinds 27 Okt. 2012
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 42226

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 16 Januari 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: