Back in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gerbert Kuijt - WaarBenJij.nu Back in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gerbert Kuijt - WaarBenJij.nu

Back in Auckland

Door: Gerbert

Blijf op de hoogte en volg Gerbert

14 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

14-01-2013 21:00

Hello everybody,

Ja ik ben voor de tweede keer back in Auckland! En ik wist ook geen originelere titel te verzinnen trouwens…
Maar vorige week zijn we met z’n 7-en eventjes het water overgestoken om naar Australië te gaan. ‘We’ zijn trouwens Auke, Dieuwe en Amie, Anne Roos, Finlay, Muriel en ik. Maandagmorgen om 5:30 heeft Berend ons al naar de airport gebracht waar we om 7:30 moesten vertrekken. Na een vlucht van ruim 3 uur kwamen we tegen 11:00 in Sydney aan. Daar ging eerst de klok 2 uur terug dus dat betekende dat we nog een mooie lange dag hadden om Sydney te bekijken.
We zijn per trein, ferry en bus Sydney doorgereisd. Wat een onvoorstelbaar mooie stad!! We zijn naar Manly Beach geweest, hebben de Opera House en de Harbour Bridgde gezien en zijn daarna naar Bondi Beach geweest. Daar hebben we gezwommen tussen de haaien. Nee, viel mee, ze houden met een helikopter in de gaten of er geen haaien in de buurt zijn. En die waren er niet want ik had m’n vingers en tenen nog na het zwemmen…
Toen zijn we na het nuttigen van een goeie pizza richting de fam Van Praag gegaan. Daar konden we een nachtje logeren.

Dinsdag
Dinsdagmiddag na de lunch zijn we met z’n allen met Jake van Praag en nog een paar andere drivers naar Winmalee gegaan waar de Youth Conference was. Oh ja, de temperatuur was ook wel lekker trouwens… het was ’s morgens om 10 uur al snikheet en in de middag was het maar 43 graden terwijl het niet eens zo heel zonnig was. Dus ik dacht: Nou als dat de hele week zo is kruip ik in de diepvries! Goeiedag hé wat een hitte! Maar gelukkig hadden ze airco in het conferentiecentrum! En die stond op standje ‘vriezen’ dus het was binnen wel uit te houden.
’s Middags en ’s avonds een lezing gehad en tussendoor een beetje poolen, tafeltennissen, voetballen (met een voetbaltafel dus het was binnen ;) ) of gewoon gezellig sterke verhalen ophangen. Was heel leuk! Er waren ruim 30 jongeren uit NZ, Australie, Singapore en Canada. Ik sliep bij twee jongens uit Canada op de kamer, Aaron en Randy. Zij logeerden ook al bij Jake en Nella van Praag dus dat was wel gezellig. Ik heb ze uitgenodigd om bij ons te komen logeren als ze naar Nederland komen (ooit een keer) dus dan kan het thuisfront er iets rekening mee houden ;) Het zijn trouwens niet de enigen die ik uitgenodigd heb…. Maar ik heb ook zoveel uitnodigingen gehad om terug naar NZ en Australië te komen en om naar Canada te komen dus wie weet…

Woensdag
’s Morgens en ‘s avonds hadden we een lezing. De lezingen gingen over allerlei onderwerpen van kerkgeschiedenis tot bepaalde soorten geloof e.d. ’s Middags hadden we een vrije middag en zijn we heerlijk wezen zwemmen. Het was trouwens gelukkig niet zo snikheet meer. Nu was het gewoon warm… een graad of 30-35.

Donderdag
’s Morgens hadden we een lezing en toen was het na een heerlijke lunch tijd om afscheid te nemen en de koffers weer te pakken.
We zijn weer naar Jake en Nella van Praag gegaan waar we hebben geslapen en toen was het….
….vrijdag
Na een uurtje of zo in de trein waren we bij de airport. We zijn weer terug gevlogen en tegen de avond waren we weer veilig bij Berend en Ida.
Verder niet veel bijzonders te melden. Was niet zo spannend ;)

Zaterdag
Vandaag was het heerlijk weer en hebben we een beetje gerelaxed. Lekker in het zwembad geweest en van de zon genoten. Ja ik dacht: nu kan het nog. Nu moet ik er nog even van genieten, volgende week zit ik als alles goed gaat weer in de kou!! Alleen de gedachte al…brrr!

Vandaag was het weer wat minder zomers. Dat komt goed uit want ik moet een beetje acclimatiseren natuurlijk. Anders is het verschil zo groot met Nederland! ;)
Ja en dan is het nog 1 dagje NZ voorlopig voor mij! Wel een apart gevoel hoor. Maar ik heb ook heel veel zin om weer naar huis te gaan!!
Morgen even mijn zooi (en de andere spullen) inpakken en dan moet ik morgenavond (dinsdag) om een uur of 8 op de airport zijn. Als alles volgens planning verloopt gaat mijn vliegtuig om 23:40 de lucht in. Dan 12,5 uur naar Shanghai, daar 5,5 uur wachten en dan nog een keertje 12 uur naar Amsterdam. Dus een dikke reis voor de boeg. Maar goed, hopelijk kan ik een beetje slapen in het vliegtuig.
Ik hoop als ik thuis ben nog een laatste verslagje te schrijven dus niet getreurd!! En als je mijn verhalen onderhand zat bent ook niet getreurd: nog maar 1 te gaan! ;
Bedankt voor de reacties en ik hoop jullie allemaal deze week of volgende week weer persoonlijk te begroeten!

Groeten Gerbert

P.S. ik heb bij het vorige verslag ook nog meer foto's geplaatst


  • 14 Januari 2013 - 10:42

    Henk En Petra En Kids:

    Beschamend! Ik lees je blog nu pas voor het eerst, en dat terwijl je alweer naar huis komt! Ik las Anna's blog en toen dacht ik; zou Gerbert er ook 1 hebben, ja dus! Sorry dat ik dus nog nooit iets gelezen heb, en dus ook niets gereageerd. Gelukkig heb ik wel het een en ander via facebook en je ouders meegekregen!
    Gefeliciteerd met de verjaardag van je nichtje! Wel thuis alvast en sterkte met afscheid nemen. Goede reis alvast en tot snel!

  • 14 Januari 2013 - 12:09

    Arita:

    Dus jij denkt dat haaien alleen maar vingers en tenen eten? Wat ben je toch wereldvreemd... ;)
    Hey, goeie terugreis!

  • 14 Januari 2013 - 12:25

    Tante Gea:

    Ha Gerbert,
    Wat een temperaturen daar zeg!
    We wensen je een goede terugreis en hopelijk tot ziens.
    Hartelijke groet van Ome Adriaan en tante Gea



  • 14 Januari 2013 - 15:50

    Berthil:

    ha broer!

    Zooo... nog twee daagjes!!!
    Ik heb er erg veel zin in om je weer te zien (en je verhalen te horen)
    dat is wel iets gezelliger dan op skype ;)
    Goeie terugreis, hopelijk hebbie geen vertraging (zoals vorige keer) want dan duurt het nog langer.
    Ik zou wel een dikke winterjas aantrekken, want het is hier net ietsjes kouder dan in Sydney.
    (Of heb je die niet bij je?) dat wordt dan wel even wennen op Nederlandse bodem...
    Nou, nu ga ik aan mijn hw, want vanaaf hebben we verjaardag van de kleine meid! (of nou ja klein...)

    groetjes Berthil en hopelijk tot woensdag ;)

  • 14 Januari 2013 - 19:54

    Anja Dijkgraaf:

    Ha Gerbert,

    ik heb genoten van je verhalen, ben ook af en toe ook wel een beetje jaloers geweest.
    Wie weetspreek ik je nog eens over al dat moois.
    Ik wens je een hel goeie reis terug en een behouden aankomst in Holland,

    groet Anja

  • 14 Januari 2013 - 21:47

    Caroline:

    Ha Gerbert,

    Op de valreep toch nog een berichtje van mij. We kennen elkaar niet echt, maar hoorde van m'n moeder en Ida wel dat je een blog had. Heb elke week genoten van je verhalen, vol met humor. Dus ik wilde je toch laten weten dat ik het zoooo leuk vond om je reisverhalen te lezen. Herkende veel, enerzijds omdat het Nieuw Zeeland is en je de plekjes herkent (zelfde backpacker in Te Kuiti geweest :-), maar anderzijds ook hoe je zo heerlijk relaxed dit als student beleeft en vertelt. Ik denk een hele mooie herinnering voor de rest van je leven! Voor morgen een hele goeie reis en een behouden thuiskomst. Doe mn zus nog even de groeten, Groeten, Caroline

  • 14 Januari 2013 - 22:17

    Evert & Eline:

    Héééé Kuijtmans,

    wat leuk om weer een verslag van je te lezen!
    Dus niet alleen in Nieuw-Zeeland veel meegemaakt? Maar de foto's laten zien dat het in Australië ook mooi is.
    En is Sydney mooier dan Elspeet? ;-)
    Wat cool van dat zwemmen tussen de haaien.. Was Gerbert niet bang?? :D
    Wat een temperaturen daar joh, gigantisch! Een heel verschil met die beestige kou hier zeg, het vriest hier dat het kraakt..... ;-) (Haha, nee dat is een beetje overdreven hoor!)
    Zo te lezen heb je het wel gezellig gehad daar met die jongeren? Echt leuk!

    Goed om te horen dat je zin hebt om weer naar huis te gaan.
    We wensen je nog een fijne dag, geniet ervan!

    Héééél vééééél succes met de terugreis en we hopen op een behouden aankomst.
    Wie weet zien we je van de week nog een keer? ;-)

    We hebben er zin in om je weer te zien!! :D

    Groeten Evert en Eline

  • 16 Januari 2013 - 11:59

    Gerrieke:

    Hee Gerbert,

    Wat gaat de tijd toch snel hé, inmiddels al weer onderweg naar huis.
    Wat een leuke verhalen om deze van tijd tot tijd te lezen!
    Nou goede reis, behouden aankomst!

    N' hartelijke groet,
    Gerrieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland

Even naar de andere kant van de wereld

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2013

Back in Elspeet!!!!!

14 Januari 2013

Back in Auckland

05 Januari 2013

Back in Auckland

31 December 2012

Laatste verslag van dit jaar

24 December 2012

1e weekje South Island
Gerbert

Actief sinds 27 Okt. 2012
Verslag gelezen: 786
Totaal aantal bezoekers 42213

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 16 Januari 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: