Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Gerbert Kuijt - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Gerbert Kuijt - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Gerbert

Blijf op de hoogte en volg Gerbert

01 November 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

01-11-2012

Hello there,

Bedankt voor jullie reacties! Erg leuk!
De afgelopen dagen heb ik lekker de toerist uitgehangen! Ik ben dinsdag en woensdag met Ida naar Rotorua geweest. Rotorua is een stad met veel geothermische activiteit. Overal in de stad is dat te zien (en te ruiken) in de vorm van hete bronnen die een lucht van rotte eieren verspreiden.

Dinsdagmorgen zijn we begonnen met een heerlijk breakfast bij de MacDonalds met beacon and eggs! Daarna zijn we richting Rotorua gereden (uurtje of 3). Daar aangekomen zijn we naar de Waimangu Volcanic Valley gegaan waar we een wandeling door het park gemaakt hebben van 2,5 uur. In dit park zijn vele vulkanen en andere geothermische activiteiten (o.a. geisers) te zien. Dit was echt een hele bijzondere ervaring!

Daarna hebben we eerst ons hostel even opgezocht in Rotorua. Dit was een echt backpackers hostel! Hier even wat info ingewonnen over activiteiten in de buurt. Daarna zijn we naar OGO Rotorua gegaan waar ik gezorbed heb. Zorbing heb ik in Elspeet nog niet zo vaak gedaan. Opzich niet zo vreemd, want dat kan alleen maar in NZ en de USA....;) Bij zorbing zit je in een, met water gevulde bal in een grotere buitenbal van 3m doorsnee waarna je van een helling rolt. Was superleuk alleen niet zo'n goed idee om dat met een volle maag te doen... (dat had ik gelukkig ook niet!;))

's Avonds zijn we even heerlijk wezen relaxen in de Polynesian Spa. (http://www.polynesianspa.co.nz/polynesianspa/) waarna we het hostel weer opgezocht hebben.

Na heerlijk geslapen te hebben zijn we woensdagochtend wezen ontbijten bij Picnick Cafe. Dit eetcafe wordt gerund door Lin en haar man Joof. Ik heb Lin op het vliegveld ontmoet en zij woont al 30 jaar in NZ. Toen ik vertelde dat ik nog naar Rotorua ging kreeg ik een uitnodiging om te komen eten in hun eetcafe. Dus dat hebben we maar gedaan en dat was de moeite waard! Altijd handig hè, een beetje connecties ;)

Na het ontbijt ben ik een paar uur wezen mountainbiken in de Redwoods nabij Rotorua. Toen kon het luie zweet er wel ff uit..;) Echt een mooi tochtje!

's Middags zijn we naar Whakarewarewa geweest. Dit is een dorpje waar nog Maori's leven. Hier hebben we een rondleiding gehad om te zien hoe deze mensen hier leven. Er werd nog een voorstelling gegeven door enkele Maori's die traditionele en moderne liederen en dansen lieten horen en zien. Daarna mocht je met ze op de foto. Dat heb ik ook maar even gedaan... (schrik niet ;))

Aan het eind van de middag zijn we via Blue en Green Lake naar Lake Tarawera gereden waar we even een frisse duik genomen hebben. Lake Tarawera is een vulkaankrater die gevuld is met water en zo is dit meer ontstaan. Het was best warm dus iets verkoeling was wel even fijn!

Daarna zijn we weer naar huis gereden. Ik ben hier nu nog geen week maar heb al heel veel van dit mooie land gezien! Maar nu is de 'vakantie' voorbij! Morgen (vrijdag) om 9.45 hoop ik met de bus naar Gisborne te reizen. Dit is een tochtje van 9 uur dus dat is de moeite hè!
In Gisborne ga ik in boomgaarden werken. Ik krijg onderdak bij Jeff en Marie Cramp. (dus niet bij de fam. Geuze).
Ik hou jullie op de hoogte van mijn belevenissen!!

Groeten uit Auckland,
Gerbert

P.S. Ik hoor nogal wat mensen die op de mailinglijst willen zodat je een email krijgt bij een nieuw verslag. Klik even aan de linkerkant bij 'Blijf op de hoogte' op Meld je aan voor de mailinglijst.

• 01 November 2012 - 07:50

PA&MA:

Ha vakantieganger,

Mooi verhaal! Je geniet echt zo te lezen.
    Succes met je reis naar Gisborne.
    Geniet van de mooie natuur...

Groetjes Pa&MA en de rest

• 01 November 2012 - 10:45

Jmkuijt:

Ha gerbert,

Wat een leuke verslagen schrijf je! Echt fijn om zo met je mee te genieten. Hopelijk is het geen hobbelbus want anders zul je het wel gaan voelen:)

Tot het volgende verslag en gr.ome Jan, tante Helma en Willianne.

• 01 November 2012 - 11:25

Fam. Frens:

Ha Gerbert,

Mooie foto's en reisverslagen. Fijn dat je overal van geniet!
    De natuur in Nieuw-Zeeland ziet er echt weer heel anders uit dan in Nederland.
    Heel bijzonder wat daar allemaal te zien en te doen is.

Veel succes met de reis naar Gisborne en met het werk in de boomgaarden.
    We hopen dat er nog meer verslagen komen!

Groeten uit Elspeet,
    Fam. Frens

• 01 November 2012 - 16:28

Rosalie:

Jaja.. kheb hem ook gevonden!

Je hebt idd al veel gedaan daar.
    Leuk om te lezen..
    Benieuwd hoe het werken bevalt tussen de kiwi's...

Geniet ervan!
    We horen wel weer...

Groetjes,
    Roos

• 01 November 2012 - 16:50

Evert & Eline:

Hééé vakantie-ganger! ;-)

Wat leuk om te lezen zeg,
    zoals je zelf zegt: ' Maar nu is de 'vakantie' voorbij! '
    Dan moet je nu toch echt aan de bak... ;-)

Super leuk dat je er foto's bij zet,
    dan zien wij ook waar je mee bezig bent!

Heel veel succes met de reis naar Gisborne en het werken daar.
    We zijn benieuwd naar je volgende belevenis,
    we hebben ons aangemeld voor de mailinglijst hoor! :D
    Geniet ervan.

Groetjes Evert & Eline

• 02 November 2012 - 11:56

Annemarie:

Ha Gerbert.

Schandalig, dit is pas de eerste keer dat ik op je blog kijk. Ik was helemaal vergeten dat je zo'n ding bij zou houden. Maargoed, ik heb het gevonden;-)

Wat leuk om je verhalen te lezen zeg.
    T'is dat ik met de post net niet genoeg verdien, of nouja, krijg, om een ticket naar NZ te kopen want anders...;-)

Een fijne tijd he!

Groetjes

• 02 November 2012 - 16:42

Geertruida:

heey gerbert..

wauw het ziet er echt super gaaf uit allemaal.

nu maar hopen dat het werken daar ook leuk is, in het verre nieuw zeeland..

heel veel plezier nog..

groetjes Geertruida

• 03 November 2012 - 13:41

Gerrieke:

Hoi Gerbert,

Wat een leuke verhalen schrijf je!
    Leuk om je op deze manier te volgen en te wetenwat je daar doe, gaat waarschijnlijk wel heel anders als het kleine kippenlandje hier, of niet!?

Nou geniet van deze tijd n' verrijkking voor jezelf.
    Werkse!

Groetjes,
    Gerrieke

• 03 November 2012 - 18:05

Suzan Aleman:

Hallo Gerbert,

Leuk om je verslag te lezen en de foto's te zien. Je zou er zin in krijgen! Ging de busreis goed?

Goeie zondag(zal wel anders zijn dan hier)

groeten uit een koud en nat Elspeet

• 03 November 2012 - 21:06

Jan Frens:

Ha die Gerbert!

Ziet er allemaal goed uit. Leuk dat je er ook foto's op zet. Maar nu gaat het echte 'werk' beginnen!

Succes ermee en geniet ervan!

Groet'n,

Jan

• 03 November 2012 - 21:22

Fam Juffer.:

Hoi Gerbert,
    Hoe is het daar bij jouw,wat een prachtige foto's ,je hebt al veel gezien,
    Best wel vreemd idee dat jij helemaal aan het andere eind van de wereld zit,
    Wij hopen dat jij daar en fijne tijd hebt en te zijner tijd gezond mag terug komen,
    Hartelijke groet uit Elspeet van,Aart en Wijmie,Jan, Arno en Majorieke.
    Ps,ik ben vandaag nog wezen winkelen met je moeder was erg gezellig!!

• 04 November 2012 - 11:37

Stefan:

Ha Gerbert,
    Zo telezen geniet je al behoorlijk in het vakantieland:)))
    Op de foto zie je er wel uit als een echte toerist;)
    Geniet van je werkvakantie, en veel plezier in de boomgaard:)

Groeten uit de natte polder.

• 04 November 2012 - 20:21

Eric Jannette Claudia En Rick:

Hallo Gerbert,
    We zijn weer helemaal op de hoogte van je vakantieweek in Nieuw-Zeeland.
    Wij (eric en jannette) kunnen precies inleven waar je geweest bent, op de plekken die jij hier beschreven hebt, zijn wij namelijk ook geweest.
    Hebben ook gezwommen in the green lake. Roterua vonden wij ook ontzettend mooi.
    Een fijne reis naar je werkadres, en werkse de komende tijd!
    Geniet van je verblijf in nieuw zeeland!
    Groetjes Eric Jannette Claudia en Rick

• 05 November 2012 - 14:02

Erwin:

Ha broer,
    Mooi om alles zo op afstand bij te houden!
    Erg druk tussen de kiwi"s..???
    Hoop dat je gauw weer een verslag plaatst, ben benieuwd!
    Ik hoef me niet te vervelen, moet nu ook nog in Nunspeet gaan melken.
    Nog vroeger opstaan :-(

Nou, de groetjes maar weer,

Erwin & Marieke

• 05 November 2012 - 18:23

Berthil:

Hey,

bedankt voor je leuke kaart!!
    hij kwam precies op tijd (zaterdag) aan.
    Ik kon het nog wel lezen hoor, al was het engels ;)
    Nou.. de groetjes daar en See you later!!

greetz... Berthil:)!!

• 05 November 2012 - 22:16

Henriko En Alinda:

Ha broer/oom,

We vinden het erg leuk om te lezen dat je het erg naar je zin heb.
    Met super mooie foto's erbij. Wij krijgen een beeld maar voor Henrieke is het moeilijk die snap der niet veel van alleen dat ebbie met het vliegtuig mee ging. Ze denk dat je er nog steeds in zit. Dan zou je al heel wat rondjes gevlogen hebben.
    We zijn erg benieuwd hoe je werk dagen daar eruit zien.
    We wachten geduldig af naar een nieuw verslag.

Een dikke kus van Henrieke

Groeten van Henriko en Alinda