Druk weekje - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Gerbert Kuijt - WaarBenJij.nu Druk weekje - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Gerbert Kuijt - WaarBenJij.nu

Druk weekje

Door: Gerbert

Blijf op de hoogte en volg Gerbert

10 November 2012 | Nieuw Zeeland, Gisborne

10-11-2012 23:30

Hallo allemaal!!

Eindelijk weer bericht uit NZ! Ik ben stijldruk hier! Ik heb haast geen tijd om mijn weblog bij te houden. Maar ik had 5 minuten over dus… Bedankt voor jullie reacties!!! Het is me iets teveel van het goede om ze persoonlijk te beantwoorden maar ik vind het erg leuk dat jullie zo meeleven!!
Ik ben alweer een week bij Jeff en Marie Cramp en hun zoon Finlay en dochter Muriel. Zij wonen hier nu ongeveer 6 jaar en ze komen oorspronkelijk uit Schotland. Jeff is dokter en voor de hobby hebben ze een kiwiboomgaard. Het (meeste) werk besteden ze uit aan de familie Geuze.
Het is superleuk hier!! Ik slaap in een carvan die op hun erf staat en voor de rest ben ik gewoon bij hun in huis. Ik zal even per dag vertellen wat ik gedaan heb, te beginnen bij vorige week vrijdag.

Vrijdag
Ik ben met de bus naar Gisborne gegaan. Dat was een lange rit maar genoeg gezien onderweg. En het was een touringcar dus het was best uit te houden die 9 uurtjes. Om een uur of 8 kwam ik in Gisborne aan waar Jeff mij ophaalde. Hij liet me eerst even de beach zien. Daarna op naar huize Cramp. Daar werd ik hartelijk ontvangen door de rest van de familie. Finlay houdt erg van badmintonnen dus dat zijn we gelijk maar gaan doen in een gymzaal in de stad. Dat was heel leuk!

Zaterdag
’s Morgens heb ik eerst Jeff even geholpen met het dichten van een lek in de waterleiding. Daarna heb ik even zijn trekker (of course een John Deere!!!!!) en spuit schoongespoten met de hogedrukspuit. ’s Middags zijn Finlay en ik wezen tennissen op een tennisbaan langs het strand. Dat was een poos geleden dat ik dat gedaan heb maar het ging best ;)
’s Avonds hadden we bonfire on the beach. Dat heeft met vroeger te maken maar hoe het precies zit weet ik niet… het was in ieder geval gezellig met een hele groep mensen. Eerst hout verzamelen en een vuur maken. Daarna zelf een spies maken van hout en daar vlees aan prikken en grillen boven het vuur. Toen het donker was gingen we vuurwerk afsteken. Dat hoort er ook bij! Een mooi gezicht op het strand!

Zondag
We zijn naar de kerk geweest. Het is een klein kerkje met ongeveer 20-25 mensen. Na de dienst moest ik ff met iedereen kennis maken. Sommigen begonnen in het Nederlands tegen me te praten… er wonen hier veel oud-Nederlanders.
’s Middags een potje Scrabble gedaan met Finlay en Muriel en ’s avonds weer naar de kerk.

Maandag
Vandaag begon het echte werk. Jeff heeft me naar de familie Geuze gebracht waar ik begonnen ben. Ik heb inmiddels meerdere kiwi’s van dichtbij bekeken… van alles gedaan. Uitdunnen, snoeien, nieuwe soorten inenten enz enz. ff wennen maar wel leuk werk. Alleen een groot nadeel: ze drinken hier geen koffie tijdens de pauzes…. Dus dat is minder!
’s Avonds ben ik wezen badmintonnen met Finlay en Muriel. Zij zijn lid van een club en ik mocht meedoen.



Dinsdag
Ik had tegen Marie gezegd dat ik de koffie zo miste hier en toen ik dinsdagochtend in de keuken kwam had ze al een kop heerlijke koffie voor me gezet!!! Dus nu begin ik elke dag met een lekker bakje koffie!! ;) Ja er wordt goed voor me gezorgd hier! (maar ik zet nu inmiddels zelf de koffie)
Overdag weer gewerkt bij de Geuzes en ’s avonds zijn Finlay, een vriend van hem en ik naar de bibliotheek geweest. Daarna naar de McDonald’s. de Mac is meer een soort plaats om te relaxen, we hadden Scrabble meegenomen maar we zijn niet zover gekomen. We hebben onder het genot van een stevige vette hap sterke verhalen opgehangen…. ;)


Woensdag
Overdag heb ik gewerkt en ’s avonds zijn we naar de kerk geweest.

Donderdag
Overdag weer gewerkt en ’s avonds was er prizegiving op de school van Finlay en Muriel. Prizegiving is een soort afsluiting van het schooljaar (het is hier bijna zomervakantie) en studenten krijgen dan prijzen voor allerlei verschillende vakken als ze daar goede resultaten voor behaald hebben. Best leuk om een keer gezien te hebben alleen ik heb lamme armen en handen van het klappen…. En er was een Maori koor van de school dat een optreden gaf. Leuke avond maar het is maar goed dat ze zoiets niet in Nederland hebben want dan was mijn kamer te klein voor al die bekers schat ik…;)

Vrijdag
Vandaag voor het eerst gewerkt in de boomgaard van Jeff en Marie. De hele dag aan snoeien geweest. ’s Avonds hadden we een bbq bij vrienden. Was heel gezellig! En lekker…

Zaterdag
Vandaag een beetje een relaxed dagje gehad. Het was de eerste dag deze week dat we mooi weer hadden! De hele week heeft het elke dag wel wat geregend. Maar vandaag was het 25 graden dus dat begint erop te lijken… Eerst vanmorgen nog even gewerkt met Mark Geuze in de boomgaard van Jeff. Het werk van gisteren afgemaakt. Daarna heb ik ff een vogelnest uit de schoorsteen gehaald. We hadden een beetje rook in de kamer toen we de kachel aanstaken dus misschien is de pijp niet helemaal open….. die zat inderdaad dicht met een nest met een (inmiddels) gerookte vogel erin. Toen heb ik de watertanks schoongespoten met de hogedrukspuit. Dat zijn 3 tanks met water voor gebruik in huis. Drinkwater, douche/wc enz.
Vanmiddag zijn Finlay en ik wezen tennissen op de tennisbaan bij de beach. Vanavond hadden we weer een…. bbq!! Dat was bij mensen van de kerk want hun dochter was thuisgekomen na en jaar studeren dus dat moet gevierd worden met een bbq! En daar zijn we wel voor te vinden, ondanks dat we gisteravond ook een bbq gehad hebben!

Ik ga zo onderhand mijn bed opzoeken. Ik hoop volgende week nog wat foto’s te plaatsen van waar ik terecht ben gekomen…

See you later!
Gerbert



  • 10 November 2012 - 14:22

    Pa En Ma:

    Ha Gerbert,

    Bedankt voor je mooie verslag, leuk hoor dan weten we wat je van dag tot dag allemaal doet.
    Fijn dat je het goed naar je zin hebt en dat de mensen aardig voor je zijn!
    Gisteren op skype alles gezien, dat was wel leuk.(ben je toch nog een beetje dichtbij)
    Geniet van je werk en we zijn benieuwd naar foto's!
    Goede zondag (je leest dit waarschijnlijk maandag, maar goed)

    Groetjes van ons allemaal,

    pa&ma, Erwin&Marieke en Berthil




  • 10 November 2012 - 17:40

    Fam J. Kuijt:

    Ha Gerbert,

    We genieten van je verslagen en zien uit naar de foto,s! Wat is het daar leuk, althans zo komt het wel over:)
    Kunnen we een kilo kiwi's bestellen?:)
    Groetjes ome Jan, tante Helma en Willianne

  • 10 November 2012 - 20:07

    Teus En Riekie:

    hoi gerbert
    wat leuk dat we je kunnen volgen
    we houden nu alles bij wat je doet
    en hopen dat je daar veel mooie dingen ziet en doet
    want ebbie met vlieguig wordt wel gemist
    gr teusen riekie

  • 11 November 2012 - 10:44

    Stefan:

    Ha Gerbert,

    Mooi verhaal heb je weer geplaatst:) Je hoeft je niet tevervelen op je vakantie:)
    Heb je al wat meer gezien van de landbouw of is het alleen maar kiwi's?
    Al een echte 6830 zien rijden?;)
    Groetjes Stefan

  • 12 November 2012 - 11:40

    Evert & Eline:

    Háááá Gerbert,

    Alweer veel ervaringen op gedaan, zo te lezen.
    Erg leuk om wat van je te horen!
    We zijn benieuwd naar de foto's...
    Zet ze er maar snel op ;-)

    Werkse en geniet ervan!

    Groetjes Evert & Eline

  • 12 November 2012 - 12:12

    Gerrieke:

    Heej Gerbert,


    T' klinkt allemaal erg leuk en goed!
    Leuk om je zo van tijd tot tijd te volgen, en te weten wat je doet/ervaart!
    Nou geniet van de tijd daar!

    Werkse tussen de zespri' s! ;p)


    Groetjes,
    Gerrieke

  • 12 November 2012 - 12:54

    Anja Dijkgraaf:

    Ha Gerbert,

    naast werken heb je ook veel sociale "verplichtingen" lees ik.
    Gezelligheid kent geen tijd, dus geniet er maar van.
    Enne 25 graden, absoluut niet gek natuurlijk al mogen we vandaag in Holland ook niet klagen, want de zon schijnt.

    Werkse verder,
    Groet Anja

  • 13 November 2012 - 19:46

    Je Moeder:

    Ha ha, wat een mooi vervoermiddel heb je van de zaak!!
    Keer wat anders dan een golf.
    Succes verder, groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Gisborne

Nieuw Zeeland

Even naar de andere kant van de wereld

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2013

Back in Elspeet!!!!!

14 Januari 2013

Back in Auckland

05 Januari 2013

Back in Auckland

31 December 2012

Laatste verslag van dit jaar

24 December 2012

1e weekje South Island
Gerbert

Actief sinds 27 Okt. 2012
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 42203

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 16 Januari 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: